Restaurantmerken en branche-experts wegen in op de trends die voor het nieuwe jaar worden verwacht.
In 2024 wordt verwacht dat QSR’s prioriteit zullen geven aan verschillende belangrijke trends om tegemoet te komen aan de veranderende consumentenvoorkeuren en de eisen van de industrie. Personalisatie en technologie-integratie zullen een cruciale rol spelen omdat QSR’s ernaar streven de klantervaring te verbeteren. Geavanceerde bestelsystemen, mobiele apps en kunstmatige intelligentie zullen naadloos maatwerk mogelijk maken, waardoor klanten hun maaltijden kunnen afstemmen op individuele voorkeuren.
Nu de wereldeconomie diversiteit omarmt, zullen QSR’s ook culinaire fusion en inclusiviteit in hun aanbod onderzoeken, waarbij een breder scala aan internationale smaken wordt weerspiegeld. Automatisering en robotica staan klaar om de activiteiten te stroomlijnen, de efficiëntie te verbeteren en de arbeidskosten te verlagen.
Restaurants kunnen het zich niet langer veroorloven om alleen van voedsel rond te komen, en de gastvrijheid kan niet het verschil maken of breken tussen winnen en verliezen.
Voorspellingen voor het nieuwe jaar
“In voorgaande jaren was de QSR-strijd om een deel van de maag en geest van de gast. In 2024, met stijgende kosten en toenemende waarde van individuele gasten, zal de volgende strijdgrens niet langer gereserveerd zijn voor degenen die voorop lopen – dat zal de strijd zijn om het hart van de gast. Gastvrijheid zal succesvolle QSR’s in 2024 moeten definiëren”, zegt Zack Oates, oprichter en CEO van Ovatieeen gasttevredenheidsbedrijf.
Amir Hudda, CEO van Queen handelsplatform en POS-merk, zegt dat hij het daarmee eens is en gelooft dat merken redelijk goed grip hebben op het volume aan digitale bestellingen, we zullen een hernieuwde focus op gasttevredenheid zien.
“Restaurants zullen op zoek gaan naar manieren om de consistentie van bestellingen, de nauwkeurigheid van bestellingen te garanderen en de levertijd te beloven, en dat zijn operationele uitdagingen. Het is een evenwichtsoefening tussen hoeveel voedsel je bereidt en hoe snel je serveert,” zei Hudda. “De toename van het aantal bestellingen is geweldig voor winkels, maar alleen als ze het juiste eten binnen een redelijke tijd kunnen bezorgen en gasten die in de winkel op hun bestellingen wachten niet van streek maken. Frontbalie plus digitale bestellingen, plus drive-in, plus kiosken kunnen overweldigend zijn. Winkelactiviteiten zijn niet gebouwd voor dat soort volume en complexiteit. Er zal een combinatie van moderne technologie, processen en strategieën nodig zijn om winkels dit nieuwe productieniveau te laten bereiken.”
Vicent Montanelli, CEO van Wetzels pretzelszei dat zijn merk verwacht dat klanten gevoelig blijven rond prijzen.
“Bij Wetzel’s blijven we het bestellen zo eenvoudig mogelijk maken via de mobiele app en bezorgplatforms, terwijl we innoveren met tijdelijke aanbiedingen, zoals onze S’more Bitz. Wetzel’s viert in 2024 zijn 30-jarig bestaan, en dat doen we ook Ik ben blij voor de eerste klanten die ons halverwege de jaren negentig in winkelcentra vonden om hun favoriete pretzels met de volgende generatie te delen.”
Priya Monga, senior directeur van Instacart Business, dat bevoorrading levert aan restaurants, zei dat ze verwacht dat detailhandelaren en restauranteigenaren zullen blijven omgaan met aanhoudende schommelingen in verstoringen van de toeleveringsketen, tekorten aan arbeidskrachten en moeilijk te voorspellen bezoekersaantallen – wat het uitdagender maakt om stuur medewerkers naar de winkel voor last-minute behoeften of voer zelfs betrouwbare vraagplanning en inkoopbestellingen uit.
“Als gevolg hiervan zien we dat een toenemend aantal van deze bedrijven deze factoren proberen te verminderen door te vertrouwen op een flexibele bezorgservice op dezelfde dag, “plan B”, om hun wekelijkse leveringen aan distributeurs te vergroten, “zei Monga.
QSR’s geven prioriteit aan eindpuntbeheer
De technologie zal in 2024 blijven stijgen naarmate meer QSR’s en restaurants zich richten op eindpuntbeheer, dat in complexiteit is toegenomen naast de inzet van in-store en drive-thru-technologie zoals zelfbedieningskiosken, kassasystemen, afneembare mobiele tablets, tafelbediening betalingen en consumentengerichte apps, aldus Jay Burdette, senior directeur van het Enterprise Process Innovation Center bij Panasonic Connect North America.
“QSR’s willen de huidige technologische systemen optimaliseren en de installatie, service en ondersteuning van eindpunten veel eenvoudiger maken”, aldus Burdette. “De industrie ziet nu al een groeiende vraag naar software voor eindpuntbeheer, en de vraag naar eenvoudiger, slimmer en voorspellend eindpuntbeheer zal evolueren naarmate innovatieve technologie de QSR-wereld blijft betreden. De inzet en het beheer van deze technologie zullen QSR’s helpen de operationele problemen te overwinnen. uitdagingen, het aanhoudende tekort aan personeel beperken en de klantervaring naar een hoger niveau tillen.”
En kassasystemen zullen sterk beïnvloed blijven worden door een grotere nadruk op klantervaring, aldus Christin Dorner, content- en mediamanager van Star Micronics Amerika, een POS-bedrijf. “Een belangrijke verschuiving zal zijn in de richting van het afstemmen van deze systemen om meer naadloze, efficiënte en gepersonaliseerde klantinteracties te bieden. Deze evolutie zal een grotere toename zien in kassasystemen die geavanceerde technologieën zoals kunstmatige intelligentie (AI) integreren om de voorkeuren van klanten en koopgedrag beter te begrijpen.
“Als gevolg hiervan kunnen bedrijven zeer gepersonaliseerde winkelervaringen bieden, waarbij kassasystemen producten voorstellen, kortingen op maat aanbieden en eerdere aankopen onthouden voor snellere transacties”, aldus Dorner. “Bovendien zal het synthetiseren van omnichannel-mogelijkheden zorgen voor een consistente en soepele ervaring op alle retailplatforms, of het nu in de winkel, online of mobiel is, waarbij strategische etikettering een sleutelrol speelt bij de orderorganisatie en leveringsactiviteiten. De nadruk zal liggen op het minimaliseren van wrijvingen in de winkel, online of mobiel. het koopproces en het vergroten van de klanttevredenheid en -loyaliteit, die cruciaal zijn in het steeds competitiever wordende retaillandschap.”
Voice AI-bestellingen staan klaar om in 2024 een cruciale rol te spelen in de restaurantindustrie, wat een aanzienlijke stap in de richting van digitale transformatie zal betekenen, zegt Vinay Shukla, mede-oprichter en CEO van ConverseNoween stem-AI-bedrijf.
“De opkomst van nieuwe generatieve AI-modellen maakt het mogelijk een naadloze, mensachtige en vloeiende gastervaring te bieden, afgestemd op elk restaurantmerk”, aldus Shukla. “De impact ervan gaat verder dan het verbeteren van de operationele efficiëntie – het gaat om het fundamenteel veranderen van de manier waarop restaurants met hun klanten omgaan en het stellen van nieuwe normen op het gebied van service en innovatie. In 2024 zal Voice AI de restaurantactiviteiten stroomlijnen, de werkomgeving voor het personeel verbeteren en klanten voorzien met een uitzonderlijk verfijnde bestelervaring. Als we naar 2024 kijken, wordt verwacht dat Voice AI een hoeksteen in de sector zal worden; het blijkt onmisbaar voor degenen die het voortouw willen nemen op het gebied van klantbetrokkenheid en operationele uitmuntendheid. … Het is goed om op te merken dat de sector nu een duidelijk onderscheid tussen echte AI en gehypte AI.”
Menu-ontwikkeling
Restaurants zullen blijven profiteren van de huidige smaaktrends zoals plantaardige gerechten en hete kip uit Nashville, zegt Graham Humphreys, CEO van Het culinaire randje.
“Shake Shack‘s nieuwe Veggie Shack, met zijn mix van groenten en granen, laat QSR-merken zien wat klanten willen en zet de toon voor een sectorbrede trend in 2024″, zei hij. “Als reactie op de veranderende perceptie van vleesanalogen, like Impossible introduceert ook nieuwe aanbiedingen die prioriteit geven aan zowel verwennerij als gezondheid. Nu, met de recente goedkeuring door de USDA van de verkoop van laboratoriumvlees, kunnen we ook alternatieve eiwitbronnen op QSR-menu’s verwachten.
“Tegelijkertijd ben ik enthousiast over de Nashville Hot Fish Sandwich, waar merken als Arby’s al in duiken.”
Marketing door middel van sms’en en gamen
Restaurantmarketeers die worstelen met de toegenomen zorgen over gegevensprivacy en de aanhoudende economische druk zullen in 2024 verder moeten inspelen op de veranderende verwachtingen en betrokkenheid van consumenten, aldus Jeff Michaels, Mobiliteit VP marketing. Dit geldt vooral voor hun loyaliteitsprogramma’s.
“Ondanks het succesvol inschrijven van loyaliteitsleden, staan restaurants voor de uitdaging om consistente betrokkenheid bij deze programma’s te bevorderen. Er is echter een relatief onaangeboord reservoir van betrokkenheidspotentieel voor restaurant-, pizza- en QSR-merken in mobiel gamen. Mobiel gamen overtreft sociale media en sms’en. mobiele telefoons en innovatieve marketeers die hebben samengewerkt om hun merkaanbiedingen aan mobiele games te koppelen, plukken de vruchten in de vorm van een grotere merkloyaliteit en klantbetrokkenheid. Een toonaangevend QSR-merk gebruikte een mobiele game-promotie om een gratis menu-item aan te bieden, dat uitsluitend kan worden ingewisseld via hun loyaliteitsapp. Dit leidde tot een verviervoudiging van de ledenaankoop in 30 dagen.
“Een ander QSR-merk hanteerde een vergelijkbare strategie en trok inactieve klanten opnieuw aan, die goed waren voor meer dan de helft van de totale campagne-inwisselingen. Het afstemmen van loyaliteitsprogramma’s op trends in consumentengedrag is van cruciaal belang voor het aanhoudende succes van restaurantmarketeers. En het koppelen van loyaliteitsbeloningen aan mobiel gamen is een sleutel tot het ontsluiten van nieuwe groei in 2024 en daarna.”
Mandy Wolf Detwiler is de hoofdredacteur bij Networld Media Group en de site-editor voor PizzaMarketplace.com en QSRweb.com. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van eten, mensen en plaatsen.
Mandy, een bekroonde printjournalist, brengt meer dan 20 jaar ervaring mee naar Networld Media Group. Ze heeft bijna twintig jaar ervaring in de pizza-industrie, van onafhankelijke pizzeria’s tot ketens met meerdere vestigingen en alle grote bedrijven daartussenin. Mandy is te zien geweest op het Food Network en heeft talloze prijzen gewonnen voor haar verslaggeving over de restaurantindustrie. Ze heeft een onverzadigbare leergierigheid en kan je vertellen waar je de beste stukken van het land kunt vinden na 15 jaar reizen en pizza eten als beroep.
2 Comments
Hey,
The moment we’ve all been waiting for is finally here – GoBuildr is now LIVE! 🎉
🌐 Create ultra-lightning-fast websites, sales funnels, eCommerce stores, and more in less than 60 seconds, with just a keyword!
🚀 Say goodbye to the limitations of traditional page builders. GoBuildr combines the functionality of 16 different tools into one powerful app, supercharged with AI-assisted technology.
⇒ Click Here To Checkout Demo https://ext-opp.com/GoBuildr
Hey,
The moment we’ve all been waiting for is finally here – GoBuildr is now LIVE! 🎉
🌐 Create ultra-lightning-fast websites, sales funnels, eCommerce stores, and more in less than 60 seconds, with just a keyword!
🚀 Say goodbye to the limitations of traditional page builders. GoBuildr combines the functionality of 16 different tools into one powerful app, supercharged with AI-assisted technology.
⇒ Click Here To Checkout Demo https://ext-opp.com/GoBuildr